Závěrečná tisková zpráva – IV. GMS – Automotodrom Brno 1. 8. 2021. Mezinárodní mistrovství závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech a Maverick Slalom – Trophy 2021

14.08.2021 12:40

Mlha režírovala IV. GMS na brněnském Automotodromu...

V neděli 1. srpna 2021 se uskutečnilo na brněnském Automotodromu čtvrté dějství letošního seriálu Mezinárodního mistrovství v závodech do vrchu – Maverick Hill Climb Czech a Maverick Slalom Trophy 2021 a tím byla uzavřena první polovina sezóny. Jednalo se o jednodenní akci, v níž byly připraveny dva závody obou seriálů. Proti tomu se postavilo ranní počasí – „mlha jako pytel“ a déšť, zapříčinily opožděné zahájení první tréninkové jízdy a tím byl částečně narušen stanovený časový harmonogram. Bohužel svůj díl měly i prodlevy tím, že někteří jezdci buď měli kolize v retardérech  nebo výlety do kačírku. Nakonec se všechny čtyři závody odjely,  byť jen ve zkrácené podobě. 

 

Maverick Hill Climb Czech 2021 – soudobé automobily

K závodům tohoto seriálu se prezentovalo 93 jezdců. Dvě prvenství si z Automotodromu odvezl David Komárek (KRTZ motorsport) na voze Mc F1 EVO, který si připsal celkem 40 bodů a to ho vyneslo do celkového vedení se 101 body.  Za svůj výkon získal ještě dvě vítězství ve třídě E1-2000/2WD, kterou také vede. Na druhém místě je po brněnských závodech Jiří Špalek (Eurovrak Racing Team) s vozem Norman M20F EVO, který má 99 bodů, kde dojel v prvním závodě na třetí pozici, ve druhém byl druhý. Třetí je celkově Michal Novický (REC Group) s 85 body. S vozem Ligier JS49 Honda skončil na čtvrtém a třetím místě. Druhý a čtvrtý byl Zdeněk Chudoba (Powertti) s Normou M20F a patří mu celkově čtvrté místo se 68 body. Za dvě pátá místa si připsal 16 bodů první zahraniční jezdec, Rakušan Ferdinand Madrian (SKI Modřice/Mad Racing Power) na Normě M20FC McLaren. Celkově má po polovině seriálu 65 bodů a patří mu pátá příčka. Sedm bodů za sedmé a osmé místo získal Marek Rybníček (Nutrend Czech Team) s letošní novinkou – KTM X-BOW GTX, celkově si vyjel 26 bodů a je na sedmém místě. Brněnský jezdec Jiří Mičánek (Micanek Motorsport pwd by Buggyra) obsadil osmé a šesté místo s okruhovým vozem Lamborghini Huracan ST EVO a ke třem bodům ze Zámeckého vrchu si připsal dalších devět a celkově jich má dvanáct, s je na třináctém místě.  Dalším rakouským jezdcem, který bodoval za desáté a deváté místo byl Christian Ferstl (SKI Modřice/Mad Racing Power) s formulovým vozem F – Tatuus Master. Úspěšnou premiéru si v letošním vrchařském seriálu odbyl slovenský jezdec Martin Juhas (Ambruz Racing) s formuli Tatuus. Ten si na své konto připsal 10 bodů za šesté a sedmé místo. Dva body za umístění v elitní bodované desítce získal v prvním závodě za devátou pozici další rakouský závodník Reinhold Taus (4 Turbo Motorsport) startující s vozem Subaru Impreza P4 Turbo. Desáté pořadí vybojoval ve druhém závodě František Grüner (Grüner Motorsport) s vozem BMW 340i e30 a celkově s 18 body mu patří jedenáctá příčka.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – historické automobily

Ve výsledkových listinách tentokrát chyběl suverén této kategorie, Petr Žáček (LEGENDY). Po druhém nejrychlejším čase v první jízdě úvodního závodu ho zradila na jeho voze Audi Sport Quattro S1 poloosa a tím skončilo jeho účinkování na brněnském Automotodromu. I přes tento výpadek je Petr Žáček dál včele se 112 body. Této situace využil Miloš Zmeškal (Zmeškal Motorsport) s formulovým vozem Ralt 032 oba nedělní závody vyhrál, za což si připsal 40 bodů a s celkovým ziskem 72 bodů se posunul na třetí místo. Dvacetsedm bodů si vyjel za druhé a třetí místo jihlavský jezdec Tomáš Homola (SPZ-VYSOČINA)  s vozem BMW E30 a s celkovým ziskem 95 bodů si udržel druhou příčku. Čtvrté místo se 47 body patří Pavlu Kopečkovi (EH Motorsport) s formulovým vozem Easter MTX 1-02. Ten si za deváté a páté místo vyjel 10 bodů. Jen o jeden bod  méně má Petr Toušek (Millers Oils) s vozem BMW 318is, kterému patří pátá příčka. Ten na Automotodromu skončil v prvním závodě pátý a ve druhém byl šestý. Z osmého na šesté místo se posunul po těchto závodech David Šplíchal (garage flora) s vozem VW Golf gti a to hlavně díky druhému místu ve druhém závodě, v prvním byl sedmý a celkově má 43 bodů. Sedmé místo patří Lukáši Dorinskému (HRT racing team) s VW Golf mk2, který byl na třetím a čtvrtém místě, získal 22 bodů a celkově jich má 43. S deseti bodovým ziskem za šesté a sedmé místo se posunul na šestnáctou příčku Filip Furiš (Alcore Motorsport) s vozem Honda Civic, který má celkem 12 bodů.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – Lady Trophy

Do soutěže Dámského poháru se prezentovalo celkem sedm závodnic. O prvenství se podělily Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) s vozem Mitsubishi HULK 9 a Tereza Machová (RTM-Motorsport) s Normou M20F. K prvnímu místu z prvního závodu přidala Fillová ještě druhé pořadí ve druhém závodě a celkově má 150 bodů a je suveréně na prvním místě. Za vítězství ve druhém a třetím v prvním závodě má celkově 67 bodů druhá Machová. Čtyřicetdevět bodů získala Rakušanka Sigrid Ferstlová (SKI Modřice/Mad Racing Power) a je celkově čtvrtá, když v nedělních závodech skončila druhá a čtvrtá. Dvaadvacet bodů si při své letošní premiéře připsala Gabriela Sajlerová (Liqui moly Racing Team) s vozem Mitsubishi Lancer EVO X) za čtvrté a třetí místo a celkově ji patří sedmá pozice. Body si ještě připsala Eliška Popová (POPOV RACING TEAM) se Suzuki Swift GTI a to celkem 16 za dvě pátá místa.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – Junior Trophy

Také v juniorském poháru bojovalo celkem sedm jezdců. Za první a třetí místo si pojistil 32 body celkové vedení Lukáš Nastoupil (PNTH) s vozen Honda CRX, který má celkově 147 bodů. Úspěšně si vedl Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport), který s vozem Peugeot 106 Rally obsadil třetí a druhé místo, za něž získal 27 bodů, celkově jich má 75 a je průběžně na druhém místě. Třetí místo patří Adamu Frantovi (TWR racing) s vozem Ford Fiesta Mk4, který skončil dvakrát čtvrtý a s 64 body je na celkovém třetím místě. V premiéře si úspěšně vedl Daniel Kubík (PK Drive) s vozem BMW 130i. Ten ke druhému místu z úvodního závodu přidal vítězství ve druhém, celkově si za tato umístění  připsal 35 bodů a je na děleném šestém místě. Osm bodů získal za páté místo ve druhém závodě Tomáš Kostelecký (KOSTA motor) s vozem Peugeot 206 GT a s celkovým ziskem 24 bodů je osmý.

Maverick Slalom - Trophy IV. GMS – Automotodrom Brno 2021

Součásti IV. GMS – Automotodrom Brno byly dva závody seriálu Maverick Slalom Trophy 2021. O oblíbenosti této disciplíny svědčí stále stoupající počet startujících. Na Automotodrom jich přijelo bojovat o body rekordních 52 a bylo se na co dívat. Vedle stálých účastníků startovala i řada jezdců poprvé. Sjela se široká plejáda zajímavých cestovních, formulovými i speciálních, soudobých i historických automobilů.

Maverick Slalom Trophy 2021

Pro letošní čtvrté a páté vítězství ve slalomovém seriálu si z Pardubic přijel Marek Novák (MN Racing), který startoval se speciálem Kartcross Kamikaz 3 Honda. Na své konto si připsal 40 bodů a potvrdil svoji vedoucí pozici s 270 body. Druhý v celkovém pořadí Milan Diblík (KZM Racing team), obsadil třetí příčku v prvním závodě, ve druhém pak skončil se svým vozem Nissan 350Z na dvanáctém místě a má rovných dvěstě bodů. Se 192 body patří třetí pozice Michalu Hanačíkovi (Puglife) s vozem Honda Civic Type R, který skončil na AMD šestnáctý a osmý. Lubomír Vymětal (LVcar) při svém prvním letošním slalomovém startu s vozem BMW E46 vybojoval druhé a třetí místo a se ziskem 67bodů je na dvanáctém místě. Dvě čtvrtá místa obsadil Jiří Hybášek (Liqui Moly Racing) s Mitsubishi Lancer EVO IX a se 60 body je patnáctý. Devátý v celkovém pořadí je Ivan Hlásenský (IH motorsport) s BMW M2 compettion se 110 body. V Brně skončil pátý a sedmý. S Audi TTRS Revo byl osmý a druhý   Adam Černý (RSR – Performance) a s celkovým ziskem 57 bodů se zařadil na osmnácté místo. Úspěšně si vedli jezdci týmu STK Okříšky RT, když Zdeněk Trnka s Mitusbishi Lancer EVO 6 byl ve druhém závodě pátý, v úvodním skončil devatenáctý a s celkovým počtem bodů 42 je dvacátý pátý. Zdeněk Mirovský byl se Subaru WRX STI desátý a jedenáctý a se 64 body je na třináctém místě.  Do elitní desítky se v obou závodech propracoval Jiří Ondráček (Ondráček Motorsport) s Mitsubishi Lancer EVO VII, v prvním byl devátý a ve druhém závodě desátý, celkově má 38 bodů a patří mu třicáté místo. Do  první desítky se ještě vešli další dva novicové, Jan Švestka (KV Motor Team) s vozem Chevrolet Camaro a Jiří Valla s Mitsubishi Lancer EVO 6.

Maverick Slalom Trophy 2021 – Lady Trophy

I mezi ženami je o start ve slalomovém seriálu zájem o čemž svědčí sedmička závodnic. Své kvality letos opět předvádí zkušená jezdkyně z Olomouce, Natálie Štěpánková (AV Díly Praha) s vozem Volvo 480. Ta na AMD vyhrála již sedmý a osmý závod, dosud nebyla poražena a se ziskem 160 bodů vládne mezi ženami, v celkovém pořadí autoslalomu ji patří dvaadvacátá pozice se ziskem 50 bodů. Druhou v pořadí je Blanka Dobrovolná (Skalda Racing) s vozem Citroen C2 VTS, která za sedm druhých míst nasbírala celkem 105 bodů. Na třetím místě je  týmová kolegyně Blanka Dobrovolné, Lenka Hrubanová s Peugeotem 206cc , která skončila pátá a šestá a celkově má 85 bodů. Čtvrtá je Anna Kimlová (Auto Classic Club Brno) s  58 body, Haně Cupákové patří páté místo s 56 body – obě startovaly s vozy BMW 318ti.

Maverick Slalom Trophy 2021 – Junior Trophy

V juniorské trofeji se dosud představili čtyři  startující a ne jinak tomu bylo i při závodech na AMD. Dvě vítězství si odvezl Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport) startující s vozem Peugeot 106 rallye a po zisku 40 bodů jich má celkem 97 a patří mu celkově druhá pozice. V Brně skončil dvakrát druhý Adam Franta (TWR racing) s Fordem Fiestou Mk4, který má celkem 110 bodů a je v čele hodnocení juniorů. Třetí místo si dvakrát vyjel Matěj Hroch (STK Okříšky RT) s Mitsubishi Colt, patří mu čtvrté místo se 71 body. Jediná juniorka, Marta Slováková (Slovákovi) s vozem Škoda Fabia, byla dvakrát čtvrtá a s 89 body ji patří  celkové třetí místo.  

Za redakci MZAV MHCC a MST Jaromír Navrkal, foto Jiří Navrkal