TISKOVÁ ZPRÁVA PO – XIV. Pramos Divácká 13° – Diváky u Hustopečí 13. - 15. 9. 2019. Ferstl s Wilhelmem se podělili o vítězství v Divákách

01.10.2019 16:16

V malebné obci Diváky u Hustopečí, v kraji vína jižní Moravy, se o víkendu 13. – 15. září 2019 uskutečnil pátý podnik závodů automobilů do vrchu. Přijeli sem jednak bojovat jezdci o body do seriálu Mezinárodních závodů soudobých a historických automobilů Maverick Rescue Euro Cup 2019 a také do Liqui Moly Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje.

Seriál MREC měl na pořadu pátý podnik, k němuž se prezentovalo 62 jezdců, z toho 14 s historickými vozy. Za ideálního počasí se uskutečnily v sobotním dopoledni tréninkové jízdy na trati dlouhé 2400 metrů s převýšením 116 metrů. Výsledky tréninku ukázaly, kdo bude patřit k favoritům odpoledních závodů. Bohužel pro některé jezdce vše skončilo již v tréninku, jako např. pro jednoho z velkých favoritů, Rakušana Ferdinanda Madriana (SKI Modřice/Mad Racing Power), který v první jízdě zajel nejrychlejší čas 1:10,19 min., ale po startu do druhého tréninku došlo zhruba 100 metrů k poruše elektroniky v jeho voze Norma M20FC a bylo po závodění. Ve vlastním závodě se rozpoutala nevídaná bitva mezi dalšími dvěma stájovými kolegy Madriana a to německým jezdcem Philippem Wilhelmem na Normě a Rakušanem Christianem Ferstlem, jedoucím na formulovém voze Tatuus Master NT S2000. Výsledkem byl nakonec po součtu času z obou závodních jízd rozdíl 0,92 sekundy ve prospěch Wilhelma. Oba jezdci si to rozdali mezi sebou i v nedělním závodě, kde byl rychlejší Ferstl o 1,24 sekundy.   Třetí místem se blýskl v sobotu Ondřej Váchal z Domažlic na čtyřkolce Formule Kart týmu Kocour Racing Team, v neděli již nestartoval. Za Váchalem skončil na čtvrtém místě Felix Pailer, další Rakušan startující se silnou Lancii Delta Integrale z modřického týmu. Ve druhém závodě doplnil na stupních vítězů dvojici Ferstl – Wilhelm jako třetí. Mladý Michal Žáček s BMW 130i z Křenovic získal v sobotu páté místo a v neděli pak skončil na čtvrté pozici a v Junior Trophy byl dvakrát první. Na šesté příčce skončila první žena, Rakušanka Sigrid Ferstlová na voze PRC S5 a spokojenost se závodem v Divákách ještě potvrdila pátým místem v neděli a dvojitým vítězstvím v Lady Trophy. Nedalo se nevšimnout jak zářil po oba dva dny sedmý v pořadí, Vilém Kašpar z týmu VPKmotors Kuroslepy u Náměště nad Oslavou. Ten nechal repasovat motor své Škody Fabie RS a ta se mu odvděčila výbornými časy.

Osmý a devátý skončil z Teamu Bruntál Vojtěch Macek se Škodou 110R a svými výsledky si upevnil pozici v první desítce absolutního pořadí. V sobotu bylo trochu zklamání z umístění na devátém místě Martina Petra (PETR motorsport) s vozem VW Golf IV 2.8 Turbo. Ten si ale vše vylepšil v neděli, kdy skončil šestý a bodovým ziskem za tato umístění předskočil v celkovém hodnocení seriálu Michala Slováčka a dostal se na pátou pozici. Elitní desítku v sobotu uzavřel Milan Hrubý z Lanškrouna se Škodou Fabia  FR16 z týmu ScuderiaMotorsport, v neděli si připsal body za jedenáctou příčku. Prostějovský jezdec Martin Bokůvka se v neděli propracoval na osmé s vozem BMW E30 a desítku nejlepších v neděli uzavřel David Borkovec z BH Motorsport z Drásova se Škodou Fabii TDi. V samostatně vypsaném hodnocení pro startující ženy -  Lady Trophy bylo pořadí v obou závodech stejné – zvítězila Sigrid Ferstlová, druhá skončila Alexandra Divišová z Ostrovačic (Pfeifermotosport – Škoda Octavia) a třetí byla Jana Kazdová z Jihlavy (Dohnal Motorsport – Citroen C2). Juniorské skupině vládl po oba dva dny Michal Žáček, druhý byl dvakrát Lukáš Nastoupil z Olomouce (PNTH – Honda CRX) a třetí byl Adam Králík z Říčan u Prahy (Králík Team – Citroen Saxo VTS).

Po pěti odjetých podnicích (10 závodech) je pořadí v absolutním hodnocení následující: 1. Ferstl Ch. 354 b., 2. Wilhelm 212 b., 3. Madrian 205 b., 4. Petr 192 b., 5. Ferstlová S. 148 b., 6. Slováček 144 b., 7. Kašpar 129 b., 8. Macek 116 b., 9. Žáček M. 108 b., 10. Švorc 105 b.  Pořadí soudobých vozů: 1. Ferstl Ch. 154 b., 2. Wilhelm 86 b., 3. Madrian 85 b., 4. Švorc 45 b., 5. Petr 40 b. Pořadí Lady Trophy: 1. Ferstlová S. 150 b., 2. Kazdová 86 b., 3. Divišová 72 b. Pořadí Junior Trophy: 1. Nastoupil 147 b., 2. Králík 127 b., Žáček M. 105 b. 

Mezi čtrnácti jezdci s historickými automobily kraloval v sobotním závodě jihlavský jezdec Tomáš Homola z týmu SPZ VYSOČINA s vozem BMW E30. O dvě sekundy za nim zaostal novic mezi jezdci MREC, Lukáš Matušek. Jezdec ze Zlína-Louky předvedl výborný výkon se svým vozem Škoda 130 RS a ten zopakoval i v neděli a bylo z toho opět druhé místo. Tomáš Homola „napodobil“ ze soboty Madriana. V první tréninkové jízdě zajel nejrychlejší čas mezi historiky, ve druhé jízdě však musel zastavit a jeho závodění bylo ukončeno. V sobotním závodě si pro třetí místo dojel prostějovský Petr Haviger (Haviger Motors), který se s vozem Renault Clio v neděli stal vítězem. Čtvrté a páté místo patřilo jezdcům

ze zahraničí, Rakušanům Adolfu Hocheckerovi (Opel Kadett C Coupe) a Thomasi Schützovi (Renault 5 Alpine), oba z týmu MSC Mühlbach. V neděli se oba posunuli na vyšší příčku, Hochecker skončil třetí a Schütz čtvrtý a páté místo vybojoval Petr Šváb z Holštejna (Hlmotorsport – Opel Astra GSi).

Pořadí historiků po deseti odjetých závodech: 1. Homola 167 b., 2. Haviger 86 b., 3. Vrátil 82 b., 4. Krupica 60 b., 5. Martínek 60 b.

Příští, šestý a zároveň předposlední závod, se pojede ve dnech 5. a 6. října 2019 na trati mezi Vírem a Bystřicí nad Pernštejnem jako II. Vírské serpentiny a bude společný se závodem autoslalomu.

Závěrečné dva závody Liqui Moly Mistrovství ČR vyhrál Václav Janík na voze Norma M20FC Turbo z  Nutrend ACCR Czech Teamu. Dvakrát skončil při své letošní premiéře při mistrovském závodě na druhém místě David Komárek na voze McLaren F1 EVO 2019 z Liqui Moly Racingu. V sobotním závodě se jako třetí umístil Aleš Mlejnek s formulovým vozem Gloria CBF, v neděli skončil třetí Jaroslav Surowka s Normou 20FC.

Redaktor Jaromír Navrkal

Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2019