Tisková zpráva – NÁVRAT NA IX. Memoriál Stanislava Firtla / 21° Slovácký kopec MZAV Maverick Rescue Euro Cup 22.-23. 6. 2019

24.07.2019 07:16

Na Slováckém vrchu si absolutní prvenství rozdělili Wilhelm a Madrian, mezi historiky byl dvakrát nejrychlejší Homola

Na Slováckém vrchu u Násedlovic se uskutečnil čtvrtý podnik letošního seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup 2019. Ke dvoudenním závodům se prezentovalo 64 jezdců (49 na soudobých a 15 na historických vozech). Sobotní závod, který byl zkrácen z důvodu nepříznivého počasí, vyhrál německý jezdec Philipp Wilhelm z týmu SKI Modřice/Mad Racing Power s vozem Norma M20FC, v neděli byl úspěšnější Rakušan z téhož týmu, Ferdinan Madrian na stejném voze. Dvě vrchařská prvenství mezi historiky si z Násedlovic odvezl Tomáš Homola z jihlavského týmu SPZ-VYSOČINA na voze BMW E30.

 

Sobotních dopoledních tréninkové jízdy proběhly za ideálního počasí. Pouze první byla okořeněna nepříjemnou havárií jednoho z jezdců, jinak se všichni těšili na odpolední závody. Jen tak tak odjeli všichni jezdci první závodní jízdu, když se začalo silně mračit a v průběhu první jízdy autoslalomu se na závodní trať začal snášet déšť, který posléze přerostl v liják a ten ukončila téměř průtrž mračen. Ředitelství závodu rozhodlo z důvodu spousty nečistot na trati a možnosti dalších dešťových přeháněk neriskovat zdraví jezdců a také jejich techniku a druhou jízdu neuskutečnit a vyhlásilo oficiální výsledky závodu, které byly dosaženy v první jízdě. V té zajel nejrychlejší čas Philipp Wilhelm -    1:02,89 min. a s náskokem 0,71 sekundy zvítězil před Ferdinandem Madrianem. Třetí skončil s dalším odstupem 1,43 sekundy další Rakušan Christian Ferstl s formulovým vozem Tatuus Master NT S2000 z týmu SKI Modřice/Mad Racing Power. Ve výsledkové listině chyběla jeho paní Sigrid Ferstlová, která v tréninku dosáhla třetího nejlepšího času a ze sobotního i nedělního závodu ji vyřadila závada převodovky. Toto ji ale nezkazilo náladu a v parkovišti závodních vozů pomáhala s přípravou vozů na závody jak svému manželovi tak i dalším rakouským jezdcům. Další místa v první desítce patřila už jenom našim jezdcům. Čtvrtý skončil  Michal Slováček z LRT-Svijany s velmi rychlou Hondou Civic Type R a vyhrál třídu E1-2000, za ním dojel Tomáš Kubica z Dolních Domaslavic s VW Golf II a slavil prvenství ve třídě dvoukolek E1 nad 2000. Šestý byl nejrychlejší junior ve startovním poli, Michal Žáček k Křenovic na BMW 130i, který současně skončil na druhém místě dvoukolek za Kubicou. Nejlepší mezi čtyřkolkami nad 2000 byl s vozem VW Golf IV 2.8 Turbo Martin Petr, který se umístil na celkovém sedmém místě. Osmý skončil nejlepší z českých formulových jezdců, Jan Osladil z AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK  s Formuli Opel Lotus. Deváté místo si vyjel Vojtěch Macek se Škodou 110R z Teamu Bruntál a vyhrál třídu E1 do 1600. Desítku nejlepších uzavřel Vilém Kašpar z VPKmotors se Škodou Fabia RS, který byl nejrychlejším jezdcem ve třídě S1 dvoukolek nad 2000.  

Také jezdci s historickými automobily absolvovali pouze jedinou jízdu a v ní byl nejrychlejší časem 1:13,01 min. Tomáš Homola a získal prvenství před hodonínským Lukášem Krupicou z týmu Auto Špacír, který byl se svým vozem Škoda Rapid 136 o 1,85 sekundy pomalejší. Třetí místo patřilo Petru Havigerovi s Renaultem Clio z prostějovského týmu Haviger motors, ten byl o 2,22 sekundy za vítězným Homolou. Čtvrtý byl Pavel Vrátil s Opelem Kadett GSI z CoraHB Historic racing clubu Jihlava a pětici nejrychlejších uzavřel David Šplíchal na WV Golf GTI týmu GTI garage z Bohušic nedaleko Jaroměřic nad Rokytnou.

Nedělní závod již nebyl narušen počasím, přesto promotér upravil průběh tak, že se dopoledne jela jedna tréninková jízda a pak následovaly dvě závodní jízdy. Do té první vstoupil opět lépe sobotní vítěz Wilhelm, když dosáhl času 1:02,04 min. a byl o 0,10 sekundy rychlejší než druhý Madrian. Ten mu porážku ve druhé jízdě oplatil a celkovým součtem času 2:02,54 min. z obou jízd se stal vítězem. Druhý Wilhelm dosáhl celkového času 2:03,22 min a třetí místo opět vybojoval Ferstl, který za vítězným Madrianem zaostal o 7,07 sekundy. Čtvrté místo si zopakoval Slováček, na páté místo se probojoval Petr, který z této pozice sobotního závodu odsunul na šesté místo Kubiceho. Sedmý skončil Žáček, osmý pak byl Kašpar a na deváté místo se tentokrát propracoval další rakouský jezdec Robert Schwendinger startující s vozem Arg Formula Evropa. Desítku nejrychlejších uzavřel bruntálský Vojtěch Macek.

Po Slováckém vrchu je na čele absolutního pořadí Christian Ferstl, který má 279 bodů, druhý je Ferdinand Madrian s 205 body a třetí příčk patří Martinu Petrovi, který má 146 bodů. V samostatném hodnocení jezdců startujících se soudobými vozy patří vedoucí pozice opět Ferstlovi se 119 body, druhý je Madrian s 85 body a na třetí příčku se vyhoupl Wilhelm s 51 body.

Mezi historiky opět kraloval Tomáš Homola, který po dvou jízdách měl celkový čas 2:25,88 min. a druhému v pořadí Krupicovi ujel o 2,91 sekundy. Sobotní třetí místo obhájil Haviger časem 2:30,27 min. Čtvrtý skončil opět Vrátil a páté místo tentokrát vybojoval jezdec z Holštejna, Kamil Šváb s vozem Opel Astra GSi týmu HL motorsport.

Po šesti odjetých závodech je mezi historiky na čele Tomáš Homola se 147 body, druhý je Pavel Vrátil, který nasbíral 82 bodů a na třetím místě je se 60 body Lukáš Krupica.

Dvojnásobné vítězství ze soutěže pro ženy, Lady Trophy, si ze Slováckého vrchu odvezla jihlavská závodnice Jana Kazdová z týmu Dohnal Motorsport z Kněžic na voze Citroen C2. Ta si tímto výkonem celkově vybojovala 62 bodů a dostala se na průběžné druhé místo za vedoucí Rakušanku Sigrid Ferstlovou, která má 110 bodů.

 Stejně úspěšný byl v Junior Trophy Michal Žáček na voze BMW 130i. Ten získal 65 bodů a poskočil na celkové čtvrté místo. Vedoucí pozici si udržel se 117 body Lukáš Nastoupil s vozem Honda CRX. Druhé místo patří Králikovi se 103 body, třetí je Furiš se 78 body.

Nyní na jezdce a jejich týmy čeká zasloužený odpočinek i když toto nebude platit všeobecně pro všechny. Mnozí budou mít co dělat, aby na svých „miláčcích“ odstranili různé bouchance, zadřené motory, převodovky či poloosy apod., aby se mohli opět sejít v polovině září – 14. a 15. na trati v Divákách, kde se pojede další závod seriálu Maverick Rescue Euro Cup a s ním také závod Liqui Moly Mistrovství ČR automobilů do vrchu.

Redaktor Jaromír Navrkal

Foto Jiří Navrkal

Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2019