Rozhovor s Vladislavem Krejčířem

10.02.2012 17:27


Text: Aleš Gänsdorfer

1.Vláďo, potkáváme se již několik let na vrchařských soutěžích, kam si občas odskočíš z rally. Na Euro Cupu budeš startovat poprvé, budeš patřit mezi tzv. nové tváře. Představ nám svoji dosavadní závodní kariéru.
Ono už to není ani tak z rally, jako z práce J. Důležité je zmínit, že já vždy, když jsem měl delší pauzu v rally, tak jsem právě využil svezení se na kopcích aspoň s tréninkovým autem. No a po posledním mém startu vidím, že moje rallyová kariéra skončila.
Jinak já začínal jako spolujezdec v roce 2006. Můj debut za volantem byl na rally Krkonoše v roce 2007. Byl to tehdy první ročník a hned s 2l Escortem RS 2000. Tenkrát se Standou Saifertem jsme vyhráli ve své třídě a celkově tuším byli 5tí nebo 6tí? Už ani nevím. Další moje starty už byli za silnou 4kolkou, taky Escortem, ale už Cosworhem. Bohužel v rally je to o tom, že člověk musí autu důvěřovat a nároky na techniku jsou úplně jinde než na ZAV. Takže moc slavné výsledky jsem neměl. Dokonce, když to shrnu, tak první dojetý závod byl opět Rally Krkonoše, které jsme si protrpěli s technikou. Ten den se na autě rozpadlo snad všechno. Od turba přes spojku a převodovku. Zde jsme přes cílovou rampu auto pomalu dotlačili silou vůle. Dojeli jsme tenkrát 2 ve třídě a celkově se během posledních 2 RZ propadli až do 3 desítky.
No a můj poslední start znamenal mojí největší havárii v rally, kdy jsme chybou v rozpise vyletěli asi ve 120km/h do lesa a navíc do 20m rokle.
Takže asi tak. No na kopcích jsem se párkrát už svezl a moje první začátky byly problematické, neboť jsem si nedokázal a ani dnes pořádně nedokážu zapamatovat trať. Nikdo mi neříká, kam mám jet. 

2.Nová motoristická sezóna se pomalu a jistě blíží. Jak se na ni připravuješ a co chystáte za novinky?
No bude se to odvíjet podle času a peněz. Variant je více, ale budeme se snažit na dílně postupně renovovat to ostré závodní auto a sním se svézt. Do té doby budeme jezdit jen s „cvičkou“, která taky umí hezky povozit, i když je to 20 let staré auto. No a když se podaří, tak ještě rozšířím svoji sbírku o jeden zajímavý kousek.

 

3.Jaké jsou tvoje ambice do nové sezóny 2012?
Tady se musím pousmát. Vždy tvrdím, že nejezdím vyhrávat, ale pobavit se. Vždy jsem jezdil pro sebe a pro svůj dobrý pocit ze závodu, a když se podaří s naším stařičkým autem potrápit ta nová auta plná elektroniky, mám z toho radost. Takže mne bude stačit hodně potrápených soupeřů, ať nám technika vydrží a ať se diváci mají na co koukat a mají hezký sportovní zážitek.