II. Tisková zpráva – III. GMS Hillclimb prolog Automotodrom Brno 6. 4.2019

04.04.2019 23:39

Už jen hodiny zbývají do startu úvodního podniku letošních seriálů závodů automobilů do vrchu – III. GMS Hillclimb prolog Automotodrom Brno. Součásti tohoto klání budou dva samostatné závody – Mezinárodní závod  Maverick Rescue Euro Cup 2019 a závod Liqui Moly Mistrovství ČR 2019. Oba závody se uskuteční na brněnském Automotodromu v sobotu 6. 4. 2019.

Seznamy přihlášených jsou již téměř plné

V seriálu MZAV MREC je přihlášena početná skupina našich jezdců a dále pak jezdci z Německa, Rakouska, Polska či Slovenska. Z naší špičky jsou na seznamu jezdců startujících se soudovými vozy uvedeni Roman Švorc s vozem Lucchiny P3-96M, se Škodou Fabia RS Vilém Kašpar, Lukáš Štelc s Mitsubishi Evolution IX. S historickými vozy jsou přihlášeni např. Libor Jelínek na BMW 3.5 CSL, Petr Šrahůlek se Škodou 130 RS, Pavel Vrátil s Opelem Kadett GSI či Tomáš Homola na BMW E30. Mezi historiky jsou „dvě třešničky na dortu“. Tou první je vůz Aero Minor Sport 750. Jedná se o vůz patřící spolku Le Mans Redux, který dosáhl historického úspěchu při závodech 24 hodin Le Mans v roce 1949, kde s posádkou František Sutnar a Otto Krattner obsadil v absolutním pořadí druhé místo a vyhrál ve své třídě. Závod bude jednou z testovacích příprav na start po 70 létech mezi historiky v Le Mans. Za volantem se představí jezdci s číslem 69 David Karásek a s číslem 99 Zdeněk Kašpar. Tou druhou bude vůz GIOM 1 slovenského jezdce Jána Ondrejky. Jedná se o nejnižší vůz postavený na základě návrhu konstruktérů Petera Chudého a Františka Němce v Piešťanech v roce 1972. K pohonu pouze 960 mm vysokému vozu, byl použit sériový motor Škoda 100.

Početná skupina jezdců je přihlášena z Rakouska, kteří v loňském roce se svými silnými vozy opanovali výsledkové listiny. Jedná se o druhého v pořadí,  Christiana Ferstla s formulí Tatuus Master NT S 2000, jeho novomanželku Sigrid Ferstlovou (do loňského roku Schoeglerovou), která kromě svatby pro letošek vyměnila i závodní vůz,  Formuli Renault za sportovní prototyp PRC S5. Dalším je Ferdinand Madrian s Normou M20F a se stejným vozem je přihlášen i loňský absolutní vítěz, německý jezdec Phillipp Wilhelm. Další Normu představí Polák Leszek Trzepaczynski nebo třeba i novic z Rakouska, Bernhard Gradischnig. Zajímavé bude jistě sledovat i Benjamina Dullera z Rakouska, který bude po trati vodit do loňského roku vůz Marka Rybníčka, Ford Fiestu WRC EVO, který byl postaven v dílnách KOMVET racing teamu.

Také Liqui Moly Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje, má na seznamu přihlášených více jak 68 jezdců. Mezi nimi najdeme jména loňských nejlepších, mistra republiky Miloše Beneše s Osellou FA30, Marka Rybníčka, loni třetího v absolutním  pořadí. Letos novopečený reprezentant AČR bude startovat s novým vozem Mc Laren F1 EVO 2019. Závodní nářadí také vyměnil Jaromír Malý, nahradil loňské Mitsubishi osmé evoluce za prototyp BRC z dílen pelhřimovského Jiřího Svobody. S další novinkou přichází Libor Neckář, který vyměnil loňského Ligier za formulový vůz Tatuus Master LNR EVO a s vozem této značky je přihlášen i Martin Vondrák. Jirka Špalek bude opět sedlat osvědčenou Normu M20F, s Lamborghini Gallardo GT3  pojede Martin Jerman, k favoritům bude patřit také Václav Janík s Normou M20F Turbo a se stejným vozem i Petr Lisa. Přihlášení jsou také otec Petr a syn Lukáš Vojáčkovi, manželská dvojice Gabriela a Filip Sajlerovi atd. Na startu bohužel bude chybě loňský vicemistr David Komárek, který pro velké pracovní vytížení nestihl pro sebe dokončit nový vůz. Mezi historiky bude zcela jistě patřit k favoritům Miloš Zmeškal s formulovým vozem Ralt 032.

Největší překvapení – nová trať

Do loňského závodu vedla trať od startu pod Schwantzovou zatáčkou v protisměru hodinových ručiček a vedla do cíle před zatáčkou Františka Šťastného a měla 2,435 km. Letos se pojede ve směru jak se jezdí všechny závody, když trať bude dlouhá 4,800 km a její start je umístěn za koncem boxové uličky a  cíl bude ve stoupání před nájezdem do závěrečné dvoj zatáčky. Na trati budou umístěny tři oficiální retardéry FIA 2019 a to před příjezdem k tribuně A, na rovině před tribunou B a poslední před nájezdem do Schwantzovy zatáčky. 

Program závodu bude od časného rána do večera

Dva závody dvou seriálů, v každém dvě závodní jízdy a celkem tři tréninkové jízdy, to je skutečně závodění od 7.15 do 18.00 hodin. Po té bude následovat slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců a předání cen. Již v pátek 5. 4. se uskuteční administrativní a technické přejímky pro oba seriály od 16.00 do 22.00  hodin v areálu Automotodromu.

Diváci

Návštěvníci Automotodromu budou moci v průběhu závodního dne, tj. soboty 6. 4., parkovat zdarma u tribuny C, tzv. Stadionu, kde budou sledovat velkou část závodní trati. Vstupné Kč 100,- se bude vybírat pouze u vstupu do paddocku a za podchodem od hlavní tribuny.

Redaktor:

Jaromír Navrkal